اعزام منافقین به آلبانی یعنی «تبعید به اردوگاه مرگ»
- مدیردفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفتوگو با تابناک

حتی پس از ترک عراق توسط آمریکایی ها با وجود اینکه می دانستند چه تهدیداتی منافقین را تهدید می کند و ملت عراق به هیچ عنوان دل خوشی از آنها ندارند، بازهم آنها را رها کردند و امروز هم بعد از اجبار منافقین به ترک عراق، آنها را به آلبانی (اردوگاه مرگ) می فرستند.
به گزارش پایگاه خبریتحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران درباره خروج کامل منافقین از عراق و اعزام آن ها به آلبانی، گفت: آنچه در عراق شاهد آن هستیم مقوله بسیار تلخی است؛ چراکه تلاش شد این توده سازمانی به صورت مهار شده به کشوری تبعید شوند تا دورانی را سپری کنند که در نهایت به مرگ آنها بیانجامد.
عباس سلیمی نمین در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره چرایی اعزام منافقین به کشوری مثل آلبانی و دلایل عدم پذیرش اعضای این گروهک در کشورهای اروپایی و آمریکا اظهار کرد: آنچه در عراق شاهدش هستیم، مقوله بسیار تلخی است؛ چراکه برخی نیروهای جوان جامعه به این امید که بتوانند در خارج از کشور شرایط بهتری را تجربه کنند به خارج از ایران منتقل شدند؛ اما در دام یک تشکیلات آهنین گرفتار آمدند.
روایتی از برخوردهای سخت سازمان منافقین با اعضای خود
وی افزود: وقتی اعضای سازمان مجاهدین(منافقین) همراه سرکردگان این جریان به عراق رفتند نه راه پس داشتند و نه راه پیش، یعنی نه می توانستند به کشورهای اروپایی بروند و نه امکانی برای بازگشت به ایران یافتند، اگر هم برخی از اعضای این سازمان تمایلی برای بازگشت به کشور بروز می دادند، با بدترین برخوردهای سازمانی مواجه می شدند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی و تاریخی با بیان اینکه نیروهای سازمان به دو دسته تقسیم شدند، تصریح کرد: عده ای از آن ها به اروپا منتقل شدند و عده ای که در عراق مانده بودند نه اجازه رفتن به آمریکا پیدا کردند و نه راهی برای رفتن به اروپا پیدا کردند؛ بلکه امروز به آلبانی منتقل می شوند که این انتقال دارای پیام خاصی است.
آلبانی یک کشور عقب افتاده و بسته است
وی درباره شرایط کشور آلبانی که محل جدید زندگی منافقین است، گفت: آلبانی یک کشور بسیار عقب افتاده است که دارای یک جامعه بسته به ویژه در دوران "انور خوجه" بود و چون یک کشور با یک جامعه بسیار بسته محسوب می شد برخی مانند "مارکسیست ها" در آن احساس راحتی می کردند. مثلا وقتی مارکسیست های ایران از چین و شوروی نا امید شدند، "انور خوجه" را به عنوان سنبل و الگوی نیروهای مارکسیست معرفی کردند، اما وقتی اجازه تردد به آلبانی پس از سقوط شوروی داده شد همه فهمیدند که چه جامعه عقب افتاده و دیکتاتوری در این کشور وجود دارد.
سلیمی نمین ادامه داد: امروز شاهدیم که بسیاری از نیروهای مجاهدین(منافقین) که ابزاری بودند در خدمت صدام علیه ایران و ملت ایران، به آلبانی تبعید می شوند.
دلایل پذیرش منافقین در آلبانی
وی دباره دلایل پذیرش منافقین در آلبانی، عنوان کرد: این کشور به دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی، در ازای کمک نقدی آمریکایی ها پذیرفته که منافقین را به جامعه خود راه بدهد، اما این حدیث تلخی است؛ چون آمریکایی ها حاضر نشدند به کسانی که برای آنها مزدوری می کردند، کمترین امتیازاتی را بدهند که به سایر مزدوران می دهند.
سراب رهایی...
ما را در سایت سراب رهایی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 9 تاريخ: دوشنبه 29 شهريور 1395 ساعت: 9:54